Resultaten gespreksonderwerp dienstverlening

De gemeente Steenbergen wil haar inwoners en ondernemers helpen waar het kan. Daarom willen we weten hoe we onze dienstverlening zo goed mogelijk kunnen maken. In september en oktober gingen we via steenbergen.ikpraatmee.nl in gesprek met inwoners uit onze gemeente. We gingen dieper in op hoe jij geholpen wil worden door jouw gemeente. Zo kregen we een goed beeld van jouw mening, wat jij belangrijk vindt en wat anders of beter kan aan onze dienstverlening.

Ben je benieuwd naar de reacties die we hebben gekregen? We hebben alle reacties op een rijtje gezet, deze vind je terug in deze infographic.

De reacties van inwoners leveren ons veel goede feedback op waarmee we aan de slag kunnen. In het totaal vulden 83 inwoners de vragenlijst in, vulden 43 inwoners één of meerdere stellingen in en reageerden 117 inwoners op de poll. Een aantal dingen vallen extra op zoals bijvoorbeeld de behoefte om meer dingen digitaal te kunnen regelen. Daarnaast geven ze ons de tip bereikbaar te blijven voor alle doelgroepen, dus ook voor mensen die minder thuis zijn in de digitale wereld. Ook wijzen inwoners ons erop dat de huidige openingstijden niet altijd aansluiten bij de behoefte.

Deze tips en alle andere informatie die wij hebben gekregen van inwoners zetten wij om in concrete acties die wij in 2019 uitvoeren.